КРУГЛИЙ СТІЛ на тему: «Як визначити базу для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування власниками дороговартісного майна»
У Городоцькій ДПІ проведено «круглий стіл» щодо одноразового (спеціального) добровільного декларування.
Роман Миськів зазначив, що з 1 вересня в Україні триває кампанія одноразового добровільного декларування акивів. До 1 вересня 2022 року громадяни України мають нагоду задекларувати свої активи, з яких не були сплачені податки або сплачені в неповному обсязі, та сплатити зюір за відповідними ставками. Окремо Роман Миськів розповів, що об’єктами одноразового (спеціального) добровільного декларування можуть бути активи фізичної особи, які належать декларанту на праві власності (у тому числі на праві спільної часткової або спільної сумісної власності) та знаходяться (зареєстровані, перебувають в обігу, є на обліку тощо) на території України та/або за її межами станом на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації (далі - Декларація), зокрема, інші активи фізичної особи, у тому числі майно.
Для об’єктів декларування, визначених підпунктами «б» – «е» п. 4 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ ПКУ, база для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування визначається, зокрема, але не виключно, як:
- витрати декларанта на придбання (набуття) об’єкта декларування;
- вартість, що визначається на підставі оцінки майна та майнових прав, фінансових інструментів, інших активів. Оцінка щодо об’єкта декларування проводиться відповідно до законодавства країни, де знаходиться такий актив. Вартість активів, визначена в іноземній валюті, відображається в Декларації у гривні за офіційним курсом національної валюти, встановленим Національним банком України станом на дату подання Декларації.
Отже, підсумував Роман Миськів, у разі якщо фізична особа є власником активів, які придбані за рахунок коштів з яких податки не були сплачені, то базою для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування є витрати на придбання зазначених активів або їх оціночна вартість, тобто база визначається платником самостійно.
Наголосив, на підписці у соціальних мережах:
Instagram – ГУ ДПС у Львівській області (tax_service_lviv)
Telegram – ДПС у Львівській області (https://t.me/tax_service_Lviv)
Facebook: https://www.facebook.com/tax.lviv
YouTube – ДПС у Львівській області
(https://www.youtube.com/channel/ ДПС у Львівській області )
Витрати, пов’язані з оплатою праці
Фахівці Городоцької ДПІ інформують, що виплати, пов’язані з оплатою праці – це виплати, віднесені до фонду оплати праці, а також до інших виплат, що не належать до цього фонду - п. 3 розд. І Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України №148.
Пунктом 3 Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 року №5 визначено виплати, що не належать до фонду оплати праці:
- внески підприємств на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
- допомога по тимчасовій непрацездатності;
- допомога по вагітності та пологах;
- допомога при народженні дитини;
- допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку;
- допомога на поховання;
- оплата путівок на санаторно-курортне лікування та оздоровлення;
- допомога по частковому безробіттю.
Документи для отримання податкової знижки на частину суми процентів, сплачених за користування іпотечним житловим кредитом
Фахівці Городоцької ДПІ інформують.
Платник податку має право включити до податкової знижки частину суми процентів, сплачених за користування іпотечним житловим кредитом за умови наявності документального підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки:
- кредитного договору та нотаріально завіреного договору іпотеки;
- відповідних платіжних документів, в яких чітко визначено суму сплачених відсотків за користування іпотечним кредитом та прізвище, ім’я, по-батькові платника податку як платника цих процентів (рахунок з відбитком каси про перерахування коштів, платіжне доручення банку з відміткою про перерахування коштів).
Якщо відповідні витрати підтверджені електронним розрахунковим документом, платник зазначає в податковій декларації лише реквізити електронного розрахункового документа.
- паспорта платника податку з позначкою про реєстрацію за місцезнаходженням житлового будинку (квартири, кімнати), щодо якого оформлено іпотечний житловий кредит;
- річну податкову декларацію про майновий стан і доходи;
- довідку про заробітну плату за звітний податковий рік;
Копії зазначених документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи, а оригінали цих документів підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого Податковим кодексом України.