Програмний РРО та реєстрація програмного РРО

Дата: 21.01.2022 14:27
Кількість переглядів: 241

Фахівцями Городоцької ДПІ проведено семінар, під час якого платникам надано роз’яснення щодо програмних РРО та їх ресєтрацію.

         Так, заступник начальника – начальник відділу з надання адміністративних та інших послуг Городоцької ДПІ Орест Мельник зазначив, що ПРРО ( е-чек, E-Receipt ) – програмний реєстратор розрахункових операцій, має перебувати на обліку в контролюючому органі. Також на обліку повинен знаходитися його господарська одиниця, де буде використовуватися ПРРО , про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 Податкового кодексу України. Це аналог паперового чека в цифровій формі, який може бути наданий покупцеві у вигляді QR-коду або файлу pdf.

          Орест Мельник наголосив, що покупцеві не потрібно буде зберігати тонни паперових чеків, які може бути знадобляться, а можливо і ні. Вся потрібна інформація знаходиться на його смартфоні – в смс, месенджерах або на пошті.

          Також, надав роз’яснення де можна перевірити електронний чек.

          Дані про товари у фіскальному чеку доступні не тільки продавцеві, а й покупцеві – їх можна переглянути на  сайті електронного кабінету платника , розділ «Реєстри» – «Пошук фіскального чека».

           Для пошуку чека, який був виданий РРО, потрібно заповнити поля з фіскальним номером (ФН), датою і часом. Для пошуку фіскального чека в електронному вигляді необхідно ввести його номер (ID) і дату видачі.

            До речі сказати, клієнт, який здійснив покупку від 100 грн. і виявив на сайті в електронному кабінеті, що чек не переданий в податкову службу, має право отримати « Кешбек » в розмірі 100% вартості товару. Це регламентується законом №1073 , який вступив в силу з 1 жовтня 2020 року .

           Перед реєстрацією ПРРО, вам необхідно отримати ключ і сертифікат.

           Орест Мельник наголосив де можна отримати КЕП:

  • у кваліфікованих постачальників електронних довірчих послуг (повний список  є тут );

  • в особистому кабінеті «Приват24» або у відділенні банку – для клієнтів ПриватБанку послуга безкоштовна;

  • у МВС і ДПС – безкоштовно.

Для роботи з ПРРО необхідно –

  • Зареєструвати об’єкт (торгова точка)

  • Зареєструвати ПРРО (віртуальна каса для точки продажів)

  • Зареєструвати касира в кабінеті платника податків

  • Отримати сертифікат

  • Отримати ідентифікатор ключа суб’єкта

  • Налаштувати податки та застосувати їх до товарів

  • Після всіх успішно проведених пунктів переходимо до розділу – Підключити прро в SkyService POS

 

Наприкінці семінару закликав присутніх щодо підписки на канали інформування ДПС:

https://www.facebook.com/tax.lviv

https://www.facebook.com/TaxUkraine

https://t.me/tax_gov_ua

https://t.me/infoTAXbot

 

До уваги ФОП – платників єдиного податку другої групи з зареєстрованим видом діяльності КВЕД ДК 009:2010 61.90 «Інша діяльність у сфері електрозв’язку»!

 

Фахівці Городоцької ДПІ повідомляють.

З 01.01.2022 набирає чинності Закон  України від 30.11.2021 № 1914-ХІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» (далі – Закон № 1914), який зокрема змінює умови застосування спроще0,ної системи оподаткування (обрання групи платника єдиного податку) фізичними особами – підприємцями (далі – ФОП), які здійснюють діяльність у сфері послуг з надання доступу до мережі Інтернет провайдерських телекомунікацій послуг.

З урахуванням змін, внесених Законом № 1914 до Податкового кодексу України (далі – Кодекс), ФОП, які надають послуги з надання доступу до мережі Інтернет належать виключно до третьої групи платників єдиного податку, якщо відповідають вимогам, встановленим для такої групи.

До внесення Законом № 1914 до Кодексу змін ФОП, які надавали послуги з надання доступу до мережі Інтернет,  мали право реєструватися платниками єдиного податку другої групи.

З 01.01.2022 ФОП – платники єдиного податку, які здійснюють, зокрема,  послуги з надання доступу до мережі Інтернет (у тому числі провайдерські послуги (КВЕД ДК 009:2010 61.90 «Інша діяльність у сфері електрозв’язку») мають право здійснювати  свою діяльність виключно на  третій групі  платника єдиного податку з урахуванням вимог, визначених п.п. 8 п.п. 291.5 п. 291.5 ст. 291 Кодексу.

ФОП – платники єдиного податку другої групи, які надають послуги з надання доступу до мережі Інтернет, мають можливість подати до 31.12.2021 (включно) до відповідного контролюючого органу заяви про обрання спрощеної системи оподаткування в частині:

зміни ставки та групи платника єдиного податку (обрати третю групу платника єдиного податку) та/або

внесення змін до реєстру платників єдиного податку щодо виключення виду господарської діяльності з надання послуги доступу до мережі Інтернет (у тому числі провайдерських послуг КВЕД ДК 009:2010 61.90 «Інша діяльність у сфері електрозв’язку») (можливість залишитись на другій групі платника єдиного податку за умови виключення виду діяльності з надання послуг з надання доступу до мережі Інтернет) та/або

відмови з 01.01.2022 від спрощеної системи оподаткування.

У разі неподання таких заяв реєстрація платником єдиного податку може бути анульована за рішенням контролюючого органу.

Оподаткування ПДФО доплат, надбавок, премій, що нараховуються ФО відповідно до умов трудового договору

 

Фахівці Городоцької ДПІ повідомляють.

Відповідно до п.п. 14.1.48 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами і доповненнями (далі – ПКУ) заробітна плата для цілей розд. IV ПКУ - основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом.

Згідно із п. 2.2 розд. 2 Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 № 5 (далі – Інструкція), до фонду додаткової заробітної плати відносяться доплати, надбавки, гарантійні і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством, премії, пов’язані з виконанням виробничих завдань і функцій.

До інших заохочувальних та компенсаційних виплат включаються винагороди та премії, які мають одноразовий характер, компенсаційні та інші грошові й матеріальні виплати, які не передбачені актами чинного законодавства або які провадяться понад встановлені зазначеними актами норми (п. 2.3 озд. 2 Інструкції).

Заробітна плата, згідно п.п. «є» .п. 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, відноситься до доходів з джерелом їх походження з України і є об’єктом оподаткування відповідно до п.п. 163.1.2 п. 163.1 ст. 163 ПКУ.

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст.167 ПКУ (п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 ПКУ).

Якщо нарахування фонду оплати праці здійснюються за попередній період, зокрема у зв’язку з уточненням кількості відпрацьованого часу, виявленням помилок, вони відображаються у фонді оплати праці того місяця, у якому були здійснені нарахування (п.п. 1.6.2.п. 1.6 розд. 1 Інструкції).

Таким чином, доплати, надбавки і премії, які нараховуються платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму, включаються до складу заробітної плати платника податку і підлягають оподаткуванню у тому місяці, в якому здійснені нарахування.

Допомога, яка виплачується в рамках Програми «єПідтримка», не оподатковується податком на доходи фізичних осіб та військовим збором

 

Фахівці Городоцької ДПІ повідомляють.

Законом України від 02 грудня 2021 року № 1932-IX «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» щодо надання допомоги в рамках Програми «єПідтримка» внесено зміни до Закону України від 15 грудня 2020 року № 1082-Х «Про Державний бюджет України на 2021 рік» (далі – Закон № 1082), а саме встановлено, що порядок надання допомоги в рамках Програми «єПідтримка», її розмір та вимоги до суб'єктів затверджуються Кабінетом Міністрів України (п. 12 розділу «Прикінцеві положення» Закону № 1082).

Одночасно додатком № 3 до Закону № 1082 «Розподіл видатків Державного бюджету України на 2021 рік» передбачено видатки державного бюджету на бюджетну програму «Надання допомоги в рамках Програми «єПідтримка».

Постановою Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2021 року № 1272 затверджено Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання допомоги в рамках Програми «єПідтримка» (далі – Порядок), яким визначено механізм використання зазначених коштів (далі – бюджетні кошти).

Водночас бюджетні кошти (далі – допомога) спрямовуються фізичним особам - громадянам України віком від 18 років, яким присвоєно реєстраційний номер облікової картки платника податків, які мають у мобільному додатку Порталу Дія (Дія) сформований сертифікат, що підтверджує отримання повного курсу вакцинації від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, однією дозою однодозної вакцини або двома дозами дводозної вакцини (зелені сертифікати), які включені Всесвітньою організацією охорони здоров'я до переліку дозволених для використання в надзвичайних ситуаціях (далі - отримувачі допомоги), відповідно до Порядку надання допомоги в рамках Програми «єПідтримка», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2021 року № 1272 «Деякі питання надання допомоги в рамках Програми «єПідтримка».

            Крім того, відповідно до п. 2 Порядку головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінекономіки.

Положеннями Порядку передбачено, що для виплати отримувачам допомоги:

Мінекономіки відкриває в Казначействі небюджетний рахунок групи 35 (далі – небюджетний рахунок) (п. 4 Порядку);

            Казначейство забезпечує відкриття асигнувань загального фонду державного бюджету та на підставі платіжного доручення Мінекономіки перераховує з реєстраційного рахунка загального фонду державного бюджету Мінекономіки суму, на яку відкрито асигнування, на небюджетний рахунок Мінекономіки (п. 5 Порядку).

          Оподаткування доходів фізичних осіб регулюється розділом IV Податкового кодексу України (далі – Кодекс), відповідно до підпункту 165.1.1 пункту 165.1 статті 165 якого до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків не включається, зокрема, сума державної та соціальної матеріальної допомоги, державної допомоги, компенсацій (включаючи грошові компенсації особам з інвалідністю, на дітей з інвалідністю при реалізації індивідуальних програм реабілітації осіб з інвалідністю, суми допомоги по вагітності та пологах), винагород і страхових виплат, які отримує платник податку з бюджетів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування та у формі фінансової допомоги особам з інвалідністю з Фонду соціального захисту інвалідів згідно із законом.

          Відповідно до підпункту 1.7 пункту 161 підрозділу 10 розділу ХХ «Прикінцеві положення» Кодексу звільняються від оподаткування збором доходи, що згідно з розділом IV цього Кодексу не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою).

          Таким чином, оскільки виплата допомоги здійснюється в рамках бюджетної програми «єПідтримка», а також за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті на відповідний рік, то сума такої допомоги не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків, тобто не оподатковується податком на доходи фізичних осіб відповідно до підпункту 165.1.1 пункту 165.1 статті 165 Кодексу і військовим збором згідно з підпунктом 1.7 пункту 161 підрозділу 10 розділу ХХ «Прикінцеві положення» Кодексу.

Фото без опису

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь